Overslaan en naar de algemene inhoud gaan
Menu
Home
Over ons
Annotatiewedstrijd
Bestuur
Team
Vacatures
Partners
Organisatie
Publicaties
WRV
Producten
Cursussen en bijeenkomsten
Asiel- & Migrantenrecht
Jurisprudentie Vreemdelingenrecht
Migratieweb
Vragendienst
Contact
Home
Over ons
Annotatiewedstrijd
Bestuur
Team
Vacatures
Partners
Organisatie
Publicaties
WRV
Producten
Cursussen en bijeenkomsten
Asiel- & Migrantenrecht
Jurisprudentie Vreemdelingenrecht
Migratieweb
Vragendienst
Contact
Vragendienstformulier
Inleiding
Geachte heer, mevrouw, U kunt gebruikmaken van de Vragendienst als u lid bent van de WRV of een Migratierechtstrippenkaart heeft. Omdat wij uw vraag goed willen beantwoorden, hebben wij informatie nodig met betrekking tot de achtergrond van de specifieke vraag. Wij verzoeken u daarom uw vraag aan de Vragendienst van SMN te stellen via onderstaand formulier.
Algemene informatie
Algemene opmerkingen vooraf: - Respecteer de privacy van uw cliënt. - Stuur relevante documenten zoals voornemens/beschikkingen en rechtbankuitspraken geanonimiseerd aan de Vragendienst. Vergeet niet deze bestanden/stukken, indien relevant, geanonimiseerd te sturen naar
vragendienst@stichtingmigratierecht.nl
. - Wees volledig, maar niet te volledig. Wij ontvangen graag informatie over de situatie van uw cliënt, maar alleen dat wat nodig is voor de beantwoording van de vraag. Stuur bijvoorbeeld geen medische dossiers mee, maar omschrijf kort wat de situatie van uw cliënt is. - Wij streven naar een reactietermijn van vijf werkdagen. Zorg dat u uw vragen tijdig opstuurt, zodat u uw antwoord op tijd kunt ontvangen. Heeft u een erg ingewikkelde vraag, houd er dan rekening mee dat de beantwoording langer kan duren. - Wij geven de voorkeur aan casusspecifieke vragen. Heeft u een vraag die niet gerelateerd is aan een specifieke casus, dan kan het zijn dat wij deze vraag, omwille van tijdsdruk bij de Vragendienst, niet beantwoorden.
Migratierechtstrippenkaart
Ja, ik heb een Migratierechtstrippenkaart.
Als u geen WRV-lid bent maar toch gebruik wilt maken van de Vragendienst dan kunt u een Migratierechtstrippenkaart aanschaffen/gebruiken. Zie hiervoor https://www.stichtingmigratierecht.nl/migratierecht-strippenkaart
Onderwerp
*
Naam organisatie
*
Voor- en achternaam
*
E-mailadres
*
Nationaliteit cliënt
*
Wat is de nationaliteit van uw cliënt en, indien van toepassing, van de gezinsleden?
Juridische status
Wat is de juridische status van uw cliënt en, indien van toepassing, van de gezinsleden? (Bijvoorbeeld: mijn cliënt had een verblijfsvergunning asiel voor onbepaalde tijd, maar deze is ingetrokken.)
Juridische procedure
In welke juridische fase wendt u zich tot de Vragendienst? Is er al een voornemen / besluit / rechtbankuitspraak? Vergeet niet deze bestanden/stukken, indien relevant, geanonimiseerd te sturen naar
vragendienst@stichtingmigratierecht.nl
. Wat voor soort aanvraag heeft u ingediend? (Bijvoorbeeld: 8 EVRM, Chavez, naturalisatie)
Casus
*
Wat is er aan de hand? Vermeld ook relevante achtergrondinformatie (familierelaties, persoonlijke omstandigheden van uw cliënt, bewijsmiddelen, verlening, verlenging, intrekkingsdata, enzovoorts). Indien van toepassing: op welke wettelijke bepaling is de beslissing van de IND gebaseerd?
Mogelijke oplossing
Omschrijf, indien van toepassing, mogelijke oplossingen waar u zelf al over heeft nagedacht.
Vraag aan de Vragendienst
*
Omschrijf in een aantal zinnen zo concreet mogelijk uw vraag.